تبلیغات
مطالب اینترنتی - نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهان-باز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟

نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهان-باز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟

یکشنبه 14 خرداد 1396 01:19 ب.ظ   نویسنده : نویسنده      




مفیدستان:

نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهان-باز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟


خبرگزاری آریا – Horizon: Zero Dawn توانست پیش از عرضه یکی از مهم ترین عناوین تاریخ بازی های ویدیویی، برای سه روز از توجه رسانه ها برخوردار شود؛ تا اینکه The Legend of Zelda: Breath of the Wild از راه رسید. چنین چیزی اصلاً برای شیفتگان بازی های ویدیویی عجیب نیست: روز چهارشنبه محو دایناسورهای رباتیک می شوند و جمعه بعد، عاشق ماهیگیری خوش تیپ و خوش بین. بیایید نگاهی به این دو بازی بندازیم که هر دو طی هفته ای یکسان روانه بازار شدند و البته شباهتی غیرقابل انکار هم به همدیگر دارند.
سال ها بعد، از عرضه همزمان هورایزن: زیرو داون و Breath of the Wild (به اختصار BotW) به عنوان لحظه ای تاریخی یاد می شود که به افول استایل برتر بازی های ویدیویی و ظهور استایلی دیگر منجر شد؛ مجادله ای مسالمت آمیز و غیرقابل پیش بینی در هفته ای نه چندان سرد از اسفند ماه که به دست به دست شدن تاج پادشاهی منجر شد. شاید این موضوع عجیب به نظر برسد، اما شباهت های دو بازی به قدری زیاد است که گویی دو استودیوی ساکن آمستردام و کیوتو، بازی هایشان را براساس سورس کد واحدی ساخته اند.
داستان هر دو بازی قرن ها پس از یک فاجعه عظیم دنبال می شود؛ در دنیایی سبز و خرم که توسط طبیعت باز پس گرفته شده است. تکنولوژی دیگر هدفی آرمانی برای دستیابی به پیشرفت نیست و به یادگاری ملموس و اسرارآمیز از تمدنی باستانی تبدیل شده است. جانوران غول پیکر رباتیک -که در ابتدا با اهداف خیرخواهانه ساخته شده بودند- بر زمین حکمرانی می کنند و یا باید از پیش روی برداشته شوند یا برای دستیابی به هدف قهرمان داستان مورد استفاده قرار گیرند.
هردو بازی شیفتگی و احترام فراوانی نسبت به طبیعت دارند و بازیکن را به صَرف ساعت ها از ماجراجویی اش به جستجوی زمین برای یافتن منابع ارزشمند، پیاده روی برای آشنایی با محیط و در نهایت، اتکا بر همین المان ها برای بقا ترغیب می کنند.
به خاطر همین شباهت ها -و عرضه اتفاقی دو بازی با فاصله تنها چند روز از یکدیگر- است که هورایزن و BotW مثالی ایده آل برای صحبت درباره زیرشاخه های بازی های جهان-باز هستند؛ گویی که دو بازی دستچین شده اند تا مورد نوعی آزمایش علمی کنترل شده قرار بگیرند. دو بازی، ایده های بنیادین و فرصت های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و در عین حال، تفاوت زیباشناسانه بسیار مهمی با یکدیگر دارند؛ تفاوتی که هر ناشر، ده ها و بلکه صدها میلیون دلار صرفش کرده است.

هورایزن: زیرو داون نسخه پالایش شده ترندی یک دهه ای از ساخت نقشه های عظیم به همراه صدها فعالیت اسکریپت شده است. این استایل، که نام «دنیای کنترل شده» را برایش انتخاب می کنیم، مدل فاتح ژانر خود به حساب می آید؛ فلسفه طراحی محبوب و معجزه آسایی که به تولید بلاک باسترهایی مانند Grand Theft Auto و Assassin`s Creed منجر شده است. این مدل، بازیکن را تا حد مشخصی آزاد می گذارد اما در نهایت، به سمت ایده ها و داستان مد نظر افرادی که آن را ساخته اند حرکت می کند.
یک دنیای کنترل شده، در واقع بازی ای درون یک بازی دیگر است: پیش از هر چیز جهان بازی را می بینیم که می توان در آن اکتشاف کرد و بعد نوبت به ماجراجویی خطی و سنتی تر می رسد که در بهترین حالت، در قالب ماموریت های «از نقطه الف به نقطه ب برو» پیاده سازی شده و در بدترین حالت، مناطقی مجزا و مستقل از یکدیگر را شامل می شود.
دنیای کنترل شده، در واقع بازی ای درون یک بازی دیگر است



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟ نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه را نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه کلان بودجه را دگرگون کردند خبرگزاری آریا نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟ نینتندو و زلدا خبرگزاری آریا دانلود آموزش حل مشکل هنگ کردن بازی ها در نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟ نینتندو و زلدا معرفی اپلیکیشن و بازی لیست اخبار آریامعرفی نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟ بازی معرفی آخرین خبر احتمال توسعه نسخه موبایلی وجود دارد که نینتندو پا به دنیای بازی های و زلدا چگونه آینده بازی های جهانباز و کلان بودجه را

مطلب نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهان-باز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟ در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :نینتندو و زلدا چگونه آینده بازی های جهان-باز و کلان بودجه را دگرگون کردند؟
http://mofidestan.ir/%d9%86%d9%8a%d9%86%d8%aa%d9%86%d8%af%d9%88-%d9%88-%d8%b2%d9%84%d8%af%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a2%d9%8a%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ac%d9%87%d8%a7/
آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()
دوشنبه 14 اسفند 1396 09:54 ب.ظ
من هر بار خواندن پاراگراف در روزنامه ها را می خوانم، اما حالا که من کاربر اینترنت هستم، از همین حالا از شبکه استفاده می کنم
برای محتوای، به لطف وب.
پنجشنبه 10 اسفند 1396 09:21 ب.ظ
در واقع یک قطعه اطلاعات خنک و مفید است. من هستم
راضی است که شما این اطلاعات مفید را با ما به اشتراک گذاشتهاید.
لطفا ما را با این موضوع آگاه سازید با تشکر از شما برای به اشتراک گذاری.
دوشنبه 7 اسفند 1396 07:55 ب.ظ
این نوشتار نوشتار ایده خوبی را به نفع بازدیدکنندگان جدید وبلاگ نویسی ارائه می دهد که واقعا چگونه است
انجام یک وبلاگ را انجام دهید
یکشنبه 6 اسفند 1396 02:31 ب.ظ
بخش بسیار از محتوا. من فقط بر روی وبلاگ شما و در سرمایه ثبت نام شده به ادعای خود تردید کردم
که من در واقع از پست وبلاگ شما استفاده کردم. به هر حال من به تقویت شما مشترک خواهم شد و حتی با تحقق این امر به سرعت به سرعت دسترسی خواهید داشت.
جمعه 29 دی 1396 01:21 ق.ظ
روز خوب! من می دانم که این مسئله خالی از موضوع نیست
می خواهم بپرسم آیا علاقه مند به تجارت هستید؟
لینک ها یا شاید مهمان نویسنده مقاله وبلاگ یا بالعکس؟
سایت من شامل بسیاری از موضوعات مشابه شما و
من احساس می کنم که می توانیم از هر یک از دیگران سودمند باشد. اگر علاقه مند هستید احساس رایگان به من ایمیل ارسال کنید.
منتظر شنیدن از شما هستم! وبلاگ فوق العاده توسط راه!
جمعه 17 آذر 1396 12:12 ق.ظ
What's up colleagues, fastidious article and fastidious arguments commented
here, I am in fact enjoying by these.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ


نویسندگان

  • نویسنده (22)